arrow close icon-chevron-left icon-chevron-right icon-twitter icon-facebook icon-linkedin icon-zoom icon-trash icon-user icon-cart icon-search
Thema

Over de Geadresseerde

U plaatst een bestelling bij een leverancier, die vervolgens een vervoerder inschakelt om de goederen bij u te bezorgen. U bent eraan gewend dat de vervoersketen zo in elkaar zit. En zolang uw goederen op tijd en in goede orde worden geleverd, is er geen vuiltje aan de lucht. Pas als er problemen zijn met de levering, blijkt vaak dat u niet precies weet waar u als geadresseerde aan toe bent.

  • Bij wie moet u zijn met klachten over de levering?
  • Mag u de chauffeur nieuwe instructies geven?
  • Wat is nu eigenlijk precies het moment van levering?

Belangrijke vragen, zeker als er schadeclaims in het spel zijn. De antwoorden vindt u kort en bondig in deze brochure. Hieronder kunt u het praktijkboek ”geadresseerde”  per hoofdstuk downloaden door op de titel van het hoofdstuk te klikken

Praktijkboek per hoofdstuk

1. Koper, verkoper en vervoerder
wie spreekt wat af met wie?

2. De koopovereenkomst
duidelijke afspraken maken over levering

3. De vervoerovereenkomst
twee partijen of drie?

4. Vervoer door ondervervoerder
verandert dat iets voor de geadresseerde?

5. Opvolgend vervoer:
de geadresseerde als onderdeel van de internationale vervoersketen

6. De geadresseerde als importeur
levert een AEO-certificaat voordeel op?

7. Wanneer vindt de aflevering precies plaats?

8. Geadresseerde en aflevering: waar tekent u voor?

9. Noteer de emballage ook op de vrachtbrief

10. Wat te doen bij schade of vertraging?

11. Vrachtbrief maakt rechten en verplichtingen duidelijk

Bijlage: Incoterms® 2010

Over Stichting vervoeradres

Trefwoordenregister